NL | ENG | FRA
`

Kevin Van der Perren
www.kevinvanderperren.net

Kevin is reeds 15 jaar ononderbroken lid van Kunstschaatsclub Heuvelkouter !!!!

Toen Kevin als kleine jongen een spektakel van Disney on Ice voor het eerst bijwoonde was hij meteen verkocht. Hij moest en zou er later deel van uitmaken, besliste hij voor zichzelf. Zijn ouders die weinig vertrouwd waren met het kunstschaatsen hadden wegens zijn vastberadenheid geen andere keuze dan hem in te schrijven in een kunstschaatsclub.

Zo kwam de negenjarige Kevin bij onze club terecht om er zijn eerste pasjes op het ijs te zetten. Al vlug bleek dat hij niet enkel een bijzondere passie voor het kunstschaatsen had maar dat hij ook buitengewoon veel talent had. Het duurde dan ook niet lang voor hij Belgisch Kampioen werd.

Omdat België geen echte structuur heeft voor topschaatsers en zijn ouders er absoluut op stonden dat hij zijn middelbare studies zou beëindigen kwam hij pas op 18jarige leeftijd uit op het internationaal circuit. Daar haalde deze internationaal totaal onbekende en uit het niets opgedoken schaatser, meteen schitterende resultaten die zijn concurrenten en hun coaches enorm deden schrikken. Zo werd hij in 2002 Vice-wereldkampioen bij de junioren !!!! En zijn negende plaats op de Olympische spelen 2006 staat nog fris in ons geheugen !

Ondertussen weet iedereen wel wat voor een getalenteerd schaatser hij wel is. Zo is hij dank zij zijn bijzonder zuivere springtechniek de enige schaatser ter wereld die een combinatie van 3 drievoudige sprongen kan neerzetten !!!! Wil je meer weten over Kevin ga dan eens kijken op zijn persoonlijke website Zijn prestaties kan je ook volgen op de site van de internationale schaatsunie .

Maar Kevin is niet enkel sportief begaafd, hij is ook een buitengewoon showman. Men kan stellen dat hij de 2 aspecten van het kunstschaatsen, kunst en techniek, zoals geen ander weet te combineren. Dit merkt men aan de kwaliteit van zijn wedstrijdprogramma's.

Drie jaar geleden heeft hij samen met een paar enthousiaste en dynamische vrienden en familieleden en de medewerking van verschillende leden van onze club een showteam opgericht.

Dit team traint onder zijn leiding en brengt jaarlijks een denderende show op onze ijsbaan. "Ice Fantillusion" dat kleinschalig en ietwat amateuristisch begon is ondertussen uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende kunstschaatsproducties in België. In de rubriek fotoalbum vind je foto's van de vorige shows.

Voorzie alvast een plaatsje in je agenda voor onze show van dit seizoen op 12 en 13 mei 2007. Zitplaatsen op de hoofdtribune kunnen gereserveerd worden via mail bij Marleen De Gols

Ieder jaar weer werkt Kevin het concept uit, ontwerpt hij de decors en kostuums, en traint hij de leden van het showteam. Heb jij zin om hiervan deel te maken ? Ga dan snel kijken in de rubriek Info voor de toelatingsvoorwaarden.

Foto's van Kevin vind je in ons fotoalbum